tirsdag den 23. oktober 2012

Sophie Kinsella: Hvem er jeg?

Lexi vågner op på hospitalet og tror, at hun er faldet på en trappe efter en bytur med veninderne i 2004. I virkeligheden befinder hun sig i 2007 med hukommelsestab efter en bilulykke og der er sket kæmpe omvæltninger i hendes liv. Lexi husker sig selv som rimelig nystartet i et firma med væg til væg tæpper, hendes kæreste taber-Dave og et udseende hun mildest talt er utilfreds med. Men i 2007 er det en helt anden Lexi hun vågner op til. Lexi har nu et lederjob i firmaet, en lækker og rig mand, rige nye veninder, kæmpe penthouse lejlighed og ikke mindst en krop der passer fint til alt det designertøj der nu gemmer sig i hendes skabe. Problemet er bare, at Lexi ikke aner, hvordan denne tilsyneladende drømmetilværelse er blevet hendes og hvorfor hendes gamle veninder ikke reagerer på hendes henvendelser.

Jeg er en stor fan af Sophie Kinsella og havde virkelig glædet mig til denne bog. Heldigvis blev jeg ikke skuffet, bogen er helt igennem underholdende! Flere gange er situationer beskrevet hylende morsomt, som Kinsella bare er en mester i at gøre det. Eneste kritik er at bogen alt for hurtigt er læst:-). Forsiden er også helt perfekt og illustrerer fint ting fra bogens handling.

En lille smagsprøve fra bogen, hvor Lexi lige har kysset sin mand for første gang efter sit hukommelsestab:

"Men da han trækker sig væk, føler jeg mig totalt et hundrede procent tom. Jeg kan se forventningen i Erics ansigt og skynder mig at finde på noget opmuntrende at sige. "Det var dejligt! Meget." Jeg lader sætningen hænge i luften, fordi det eneste ord, jeg kan komme i tanke om, er "hurtigt", og det er vist ikke det helt rigtige. "Det bragte ikke nogen minder frem?" Eric ser på mig med et undersøgende blik. "Øh.nej" siger jeg undskyldende. "Men, jeg mener, det betyder ikke, at det ikke var rigtig.jeg mener, det var .jeg føler mig helt tændt!" Ordene er ude af min mund, før jeg ved af det. Hvorfor helvede sagde jeg det? Jeg er ikke spor ophidset. " Er du?" Eric lyser op og sætter mappen fra sig. Åh nej. Nej nej nej. Neej."


Vurdering: 5/5  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar