tirsdag den 16. oktober 2012

Sara Blædel: Aldrig mere fri


Endelig kunne jeg sætte mig tilrette med Sara Blædels fjerde bog, det havde jeg glædet mig til. Bogen starter med fundet af en dræbt kvinde i en gård på Skelbæksgade. Kvinden har fået skåret halsen over på meget brutal vis. Politiassistent Louise Rick bliver sammen med sine kollegaer fra Politigården i København sat til at efterforske den barske sag, som fører dem ind i et brutalt netværk med kvindehandel og prostitution.

Vi møder igen også Louises veninde Camilla Lind, der arbejder som journalist på Morgenavisen. Camilla følger sagen om den dræbte kvinde i Skelbæksgade, men bliver også rodet ind i en tilsyneladende helt anden sag. Camillas 11-årige søn Markus finder sammen med en kammerat et efterladt spædbarn og det ryster dem naturligvis.

Jeg synes det er en god og spændende bog, men den virkede ikke lige så medrivende som de første bøger om Louise Rick. Jeg sidder lidt med samme følelse som efter at have læst den tredje bog "Kun et liv" at ja det er en god bog, men den mangler noget i forhold til de to første bøger uden at jeg rigtigt kan definere hvad det er. Jeg synes at det var dejligt at gense de kendte personer og følge dem i deres hverdag igen. Det var også udmærket at se den hårdkogte journalist Camilla fra en helt anden vinkel end i de tidligere bøger. Så alt i alt en god bog, der sagtens kan anbefales. 


Vurdering: 3/5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar