tirsdag den 23. oktober 2012

Jens Høvsgaard: Den syvende dag

Dette er anden bog om Ekstrablads journalisten Hilling, men den kan godt læses uafhængigt af forgængeren.
Hilling går sammen med sin gravide kæreste og hygger sig i Jylland, da han øjner en historie efter at en lokal frikirkes præst er blevet fundet hængt. Dennes unge kone virker ikke til at sørge særlig meget og da Hilling begynder at grave i sagen finder han mange interessante ting. Der er forbindelse mellem den noget tvivlsomme frikirke og en ministers ægtefælle, men Hilling når ikke langt før nogen forsøger at give ham mundkurv på.
Oven i alt dette begynder der pludselig at forsvinde små børn fra børneinstitutioner, denne sag involverer Hilling sig også i. Hilling forsømmer dermed lidt sin rolle som nybagt far og det kommer til at give problemer på hjemmefronten.

Krimien er som sin foregænger ganske spændende og jeg blev hurtigt fanget ind i handlingen, dog synes jeg at der er lidt for fantasifulde sammenhænge i denne bog. I det store hele synes jeg dog at bogen er rigtig god og beskrivelsen af John Hilling og hans sammensatte natur er rigtig god. Så jeg glæder mig endnu en gang til næste bog.


Vurdering: 4/5  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar