torsdag den 18. oktober 2012

Helle Helle: Rødby-Puttgarden

Som titlen antyder, befinder vi os i Rødbyhavn. Vi følger søstrene Jane og Tine, de arbejder på Rødby-Puttgarden færgerne som ekspedienter i Parfumeriet. Søstrene bor sammen i en lejlighed i Rødbyhavn. Tine har en lille datter, Ditte, men har ingen kontakt til faderen. Både Jane og Tine har skiftende mænd i deres liv og ingen gør større indtryk, så de følger pænt i mor og mormors sko med skiftende forhold. Læseren følger med ind i det lille landsbysamfund med alt hvad dertil hører.

Bogen fangede mig aldrig rigtigt og nok ikke så meget pga. handlingen som pga. sproget. Jeg synes den er fortalt i et trist og kedeligt sprog. Det blev ligesom bare gråt i gråt. Jeg synes der gik noget tid inden jeg fik et ordentligt billede af hovedpersonerne og de blev aldrig rigtigt levende for mig. Det er den første bog jeg har læst af Helle Helle og det bliver sikkert også den sidste. Denne må nøjes med 2 stjerner.


Vurdering: 2/5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar