torsdag den 18. oktober 2012

Elsebeth Egholm: Skjulte fejl og mangler

Bogen starter den dag journalisten Dicte Svendsen fylder 40 år og sidder på en cafe og bliver fejret sammen med sine 2 bedste veninder, Ida Marie og Anne. Pludselig efter en masse sjov og gaveudpakning får Dicte øje på en balje i vandkanten af Århus Å. Baljen viser sig at indeholde et myrdet spædbarn. Dicte involveres modvilligt i sagen da hun bliver sat til at dække den for avisen, men hendes veninder trækkes også med ind i det hele på en anden og mere grusom måde.

Sideløbende med sagen får vi langsomt løftet sløret for Dicte og venindernes privatliv og de hemmeligheder som de går og gemmer på hver især. Denne vekslen i handlingen kan jeg normalt godt lide, men lige denne bog virkede på mig lidt kedelig i første halvdel, og samtidig synes jeg også krimien virker meget utroværdig. Det er simpelthen for stort et sammentræf at de 3 veninder inddrages så meget i sagen som tilfældet er her. Til sidst blev jeg dog fanget ind i bogen og jeg skal da også have fat i næste bog i serien om Dicte Svendsen. Jeg vakler lidt mellem 2 og 3 stjerner, men tvivlen kommer bogen til gode og den får de 3.


Vurdering: 3/5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar