fredag den 24. august 2012

Langsomt fremad som "løber"

Lige så stille går det fremad med at løbe - eller løbe? Tja, løbe og gå. Jeg er startet op med at løbe 1 min og gå 1 min på distancer fra 2 til 5 km. Ikke meget men det smager da lidt af løb. I dag prøvede jeg så at udvide løbeperioderne til 1½ min, stadig med 1 min gang imellem. Langsomt, men også helt uden ubehag i de gamle led ;-) - kun lungerne lider lidt når det går op af bakke...

Nå men racercyklen må stå for hovedparten af motionen stadigvæk - hvis bare vi får noget tørvejr og det ikke stormer en hel pelikan. Jeg kan sagtens motivere mig selv ud af døren og løbe i møgvejr, men ikke på cyklen... Så kalder lænestolen og en god bog meget højere ;-)
En god bog kan let forpurre motionsplanerne når vejret viser tænder....
 Når jeg ikke rigtig selv har gang i nogen løbeprojekter, så kan jeg heldigvis læse om nogen som har. Annette Fredskov er igang med et ambitiøst marathonprojekt som jeg nyder at læse om - se mere her

1 kommentar:

  1. Du har ret, cyklen kan ikke erstatte løbeturen - sådan er det bare.....
    Men lidt har også sin ret og du er på rette vej, du skal nok komme stærkt tilbage.
    Ja, Annette er fantastisk og det er meget inspirerende at følge hendes færd.

    SvarSlet